top of page

Blogg

Forandring fryder

Nå, når tre bedrifter har slått seg sammen trengte vi også en ny grafisk profil. Det vil si en ny logo. Den nye logoen skal brukes på markedsførings-materiale, nettside, arbeidstøy og mye mye, mer.

Utfordringen var å finne et visuelt uttrykk som passet like godt til gardinproduksjon til avfallshåndtering og fra finsnekring til bil-pleie.

Det ble satt sammen en gruppe på fire personer som blant annet besto av vår egen Caroline Brodshaug og en designer hentet inn utenfra. Først startet de med å se på alle de forskjellige logoene til de forskjellige avdelingene før de bestemte seg for en fargeprofil. Logoen skal være kompatibel med de fleste andre farger og monokrome kontraster som hvit svart å grå,

"Det var viktig å komme fram til et tidløst design som speiler kvaliteten i arbeidet vi utfører og som formidler et positivt inntrykk av bedriften.Jeg syns det var fint å kunne møtes for å utveksle erfaringer og ideer, samarbeide med folk fra forskjellige avdelinger slik at man kan bli bedre kjent. Jeg synes det var fint å kunne komme med min mening" sier Caroline.

Hun fortsetter: "Den grafiske designeren kom med noen forslag som vi kom med tilbakemeldinger og innsigelser på. Det var slik i flere omganger til vi kom fram til noe alle likte. Noen av møtene ble holdt på Teams. Det var effektivt å holde møter uten at alle måtte reise fra arbeidsplassen sin, de andre møtene ble holt på Økern; i lokalene til Oslo Produksjon å tjenester.

Jeg spør henne om hva hun syns om resultatet da sier hun: "Jeg er fornøyd med resultatet og gleder meg til å se hvordan det blir tatt i bruk."

Siste innlegg
Archive
bottom of page