Forandring fryder
Nå, når tre bedrifter har slått seg sammen trengte vi også en ny grafisk profil. Det vil si en ny logo. Den nye logoen skal brukes på markedsførings-materiale, nettside, arbeidstøy og mye mye, mer.
Utfordringen var å finne et visuelt uttrykk som passet like godt til gardinproduksjon til avfallshåndtering og fra finsnekring til bil-pleie.
Det ble satt sammen en gruppe på fire personer som blant annet besto av vår egen Caroline Brodshaug og en designer hentet inn utenfra. Først startet de med å se på alle de forskjellige logoene til de forskjellige avdelingene før de bestemte seg for en fargeprofil. Logoen skal være kompatibel med de fleste andre farger og monokrome kontraster som hvit svart å grå,
"Det var viktig å komme fram til et tidløst design som speiler kvaliteten i arbeidet vi utfører og som formidler et positivt inntrykk av bedriften.Jeg syns det var fint å kunne møtes for å utveksle erfaringer og ideer, samarbeide med folk fra forskjellige avdelinger slik at man kan bli bedre kjent. Jeg synes det var fint å kunne komme med min mening" sier Caroline.
Hun fortsetter: "Den grafiske designeren kom med noen forslag som vi kom med tilbakemeldinger og innsigelser på. Det var slik i flere omganger til vi kom fram til noe alle likte. Noen av møtene ble holdt på Teams. Det var effektivt å holde møter uten at alle måtte reise fra arbeidsplassen sin, de andre møtene ble holt på Økern; i lokalene til Oslo Produksjon å tjenester.
Jeg spør henne om hva hun syns om resultatet da sier hun: "Jeg er fornøyd med resultatet og gleder meg til å se hvordan det blir tatt i bruk."